Zaloguj

Aktualności



2013-03-02
Wspólny bilet - ZTM nie chce wojny
Pojawia się cień szansy na rozsądną podwyżkę?

27 lutego Starostwo Wołomińskie opublikowało analizę prawną jednostronnego wypowiedzenia przez ZTM umowy "Wspólnego Biletu". W odpowiedzi na zarzut Starostwa Wołomińskiego ZTM publikuje swoją analizę i informuje, że pasażerowie są dla niego najważniejsi.

Zarząd Transportu Miejskiego oświadcza, że nie chce wojny urzędników kosztem pasażerów. Jest otwarty na rozmowy, aby znaleźć rozwiązanie zaakceptowane przez obie strony. - czytamy na stronie ZTM

Zgodnie z Porozumieniem z 29 lutego 2012 roku, Starostwo Powiatu Wołomińskiego i Zarząd Transportu Miejskiego dopuszczają – w przypadku braku możliwości ustalenia stawki z Kolejami Mazowieckimi za jeden pociągokilometr – wzrost stawki o wskaźnik inflacji za rok poprzedni.

Według ZTM, w sytuacji, gdy Koleje Mazowieckie podnoszą stawkę za jeden pociągokilometr o wskaźnik inflacji powiększony co najmniej o 20 proc., a powiat nie wyraża zgody na podwyższenie stawki do zaproponowanej wysokości, Zarząd Transportu Miejskiego ma prawo wypowiedzieć Porozumienie.

Piszą też, że zaproponowana przez Koleje Mazowieckie stawka przekroczyła ten wskaźnik i Zarząd Transportu Miejskiego miał podstawy prawne, aby wypowiedzieć Porozumienie.

W/g ZTM, argument Starostwa Powiatu Wołomińskiego, jakoby Zarząd Transportu Miejskiego mógł wypowiedzieć Porozumienie za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia tylko wtedy, gdyby Koleje Mazowieckie wprowadziły 20-proc. podwyżkę jest niezgodny z jego zapisami.

Wzrost kosztów, jakie Starostwo Powiatu Wołomińskiego miałoby ponosić w ramach Wspólnego Biletu jest związany m.in. z tym, że Zarząd Transportu Miejskiego od lat dąży do ujednolicenia zasad w rozliczeniach ze wszystkimi samorządami. Zgodnie z planami, w przypadku wszystkich samorządów będzie obowiązywał 40 proc. poziom dofinansowania kosztów funkcjonowania Wspólnego Biletu na terenie samorządów. - informuje ZTM

Wysoka podwyżka jest w/g ZTM spowodowana też tym, że wcześniej Starostwo Wołomińskie wynegocjowało zbyt korzystne dla swoich mieszkańców warunki.

To na wniosek Starostwa Wołomińskiego w 2012 r. uzgodniony został jego niższy udział (32 proc.) w dofinansowaniu Wspólnego Biletu. 40-proc. udział w kosztach funkcjonowania Wspólnego Biletu na terenie gmin mają już Ożarów Mazowiecki, Lesznowola i Piaseczno. Gdyby w ubiegłym roku Starostwo podjęło się współfinansowania na odpowiednim poziomie 40 proc. (jak proponował wówczas ZTM) obecna podwyżka wynosiłaby tylko kilka procent i prawdopodobnie Wspólny Bilet na linii wołomińskiej nie byłby zagrożony.

Nas ten argument nie przekonuje. Po to właśnie były te negocjacje i po to podpisuje się długotrwałe umowy aby przez dłuższy czas czerpać z nich korzyści. Liczymy na korzystne dla mieszkańców powiatu Wołomińskiego rozstrzygnięcie sporu.


 







Pozostałe wpisy


Korzystamy z plików cookie tylko w stopniu niezbędnym do działania strony. Możesz je zablokować poprzez zmienę ustawień przeglądarki.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności". wiem, zamknij