Zaloguj
26 maja 2020

Felietony



2020-04-21
Żabka. Własny biznes w czasach koronawirusa?
To możliwe dzięki wsparciu sprawdzonego partnera.

Coraz więcej osób korzysta z plusów franczyzy, jaką oferuje sieć sklepów convenience Żabka. Franczyzodawca nie tylko przygotowuje franczyzobiorcę do nowej roli, ale także zapewnia pełne, kompleksowe wsparcie na dalszym etapie współpracy. Co więcej, od 1 kwietnia Żabka wprowadziła zmiany w ofercie, które wpływają na korzyść nowego przedsiębiorcy.
Co jeszcze muszą wiedzieć przyszli franczyzobiorcy Żabki?

Obecnie pod szyldem Żabki funkcjonuje prawie 6 tys. sklepów w całej Polsce. Rosnąca popularność przyciąga kolejnych franczyzobiorców, których jest już ponad 4 tys.

Żabka nie wymaga dużego wkładu własnego. Wystarczy dysponować kwotą 5 tys. zł netto. Suma ta pokrywa koszty zakupu kasy fiskalnej, koncesji oraz umożliwia opłacenie dodatkowych pracowników biorących udział w zatowarowaniu sklepu. Cała reszta jest po stronie sieci – Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz i najem oraz zapewnia wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Wartość towaru i wyposażenia, który otrzymuje franczyzobiorca wynosi przeszło 200 tys. zł. Warto wspomnieć, że w celu zabezpieczenia tego towaru firma oferuje możliwość podpisania weksla in blanco,  gwarancji bankowej czy też kaucji. Z uwagi na swoją powszechność, najczęściej wybierany jest weksel, na który decyduje się 99 proc. kandydatów. Z kolei przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu, w którym chciałby prowadzić swój biznes.

Franczyzobiorca ma jeszcze jedną ważną korzyść prowadzenia firmy pod logiem znanej marki - stałą pomoc ze strony franczyzodawcy. Brak doświadczenia w handlu oraz kompetencji u nowego przedsiębiorcy są niwelowane poprzez liczne programy szkoleniowe. Firma przygotowuje również zaplecze technologiczne, które pomaga w sprawnym zarządzaniu sklepem. Takim przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Frappka. To narzędzie stworzone dla i z myślą o franczyzobiorcach. Frappka umożliwia kontrolowanie działań sklepu za pomocą smartphona. Narzędzie pozwala także na śledzenie rozliczenia, stanu sprzedaży oraz otwarcia i zamknięcia kas.

Z kolei franczyzobiorca jest odpowiedzialny za zarzadzanie sklepem, kontrolę kosztów, prowadzenie administracji działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS oraz kwestie pracownicze.

Taka działalność pozwala na osiągnięcie atrakcyjnych dochodów. W związku ze zmianą w ofercie franczyzy firmy, która obowiązuje od 1 kwietnia, wzrosła też gwarantowana kwota podstawowego przychodu do 16 tys. zł miesięcznie, niezależnie od obrotu. Dochody te mogą się zwiększać wraz z rozwojem sprzedaży i biznesu. Dodatkowo sieć wydłuża okres gwarantowanego przychodu z 6 na 12 miesięcy.

Co ważne, osoba, która podejmie współpracę z siecią Żabka, może w każdej chwili z niej zrezygnować, bowiem po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia.

 

Rekrutacja w czasach koronawirusa

Rekrutacja nowych franczyzobiorców cały czas trwa. W związku ze stanem epidemii, który został wprowadzony w Polsce, Żabka przeprowadza spotkania online. Z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, firma przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Ważnym elementem procesu rekrutacyjnego są szkolenia w sklepie, ale i one w dużej mierze odbywają online. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez 6 dni szkolą się zdalnie, a 6 dni w sklepie. Żabka pomaga również franczyzobiorcom w rekrutacji pracowników do sklepów dzięki wsparciu ze strony agencji pracy tymczasowej. Każdy franczyzobiorca może także bezpłatnie skorzystać z portalu Praca za Rogiem, który daje dostęp do bazy kandydatów szukających pracy w najbliższej okolicy sklepu.

 

Szymon Woszczyński
Partner ds. Rekrutacji
M: +48 50 21 68 001
Woszczynski.Szymon@zabka.pl

 

 

 

 

_____________________________
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience ponad 6000 placówek prowadzonych przez blisko 4500 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez blisko 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W nowym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych, funkcjonuje już ponad 5400 sklepów. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o sklepach Żabka na: www.zabka.pl. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl.

_________________________

Kontakt dla mediów:

Biuro Prasowe

e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl

tel. +48 514 877 509

 

 

 

 

 


 


Pozostałe wpisy

ilość wszystkich aktualności: 115

4321

Korzystamy z plików cookie tylko w stopniu niezbędnym do działania strony. Możesz je zablokować poprzez zmienę ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej wiem, zamknij