Podczas przemówienia skierowanego do uczniów klas III ząbkowskiej „Dwójki” wiceminister pogratulował wszystkim wyników w nauce i życzył udanego letniego odpoczynku. Wspomniał także o nowych wyzwaniach, jakie po wakacjach pojawią się przed uczniami w związku z rozpoczęciem przez nich kolejnego etapu edukacji.
Po uroczystym wręczeniu nagród i listów gratulacyjnych, „dzieci od Kochanowskiego” – jak sami o sobie mówią uczniowie – przedstawili część artystyczną. W humorystyczny sposób opowiedzieli w niej o trudnych początkach nauki i stopniowej adaptacji w środowisku szkolnym.
Z kolei podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego klas VI wiceminister Maciej Kopeć podkreślił, że obecni na sali uczniowie we wrześniu będą w klasie VII, a nie jak dotychczas – w gimnazjum. Mimo iż będą kontynuować naukę w tej samej szkole podstawowej w programie nauczania pojawią się nowe przedmioty, takie jak fizyka czy geografia.
Z okazji uroczystego zakończenia roku szkolnego uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3 przygotowali widowisko muzyczne oraz przedstawili fragment projektu multimedialnego „Zakazane piosenki”. Występ nawiązywał do patrona szkoły – Małego Powstańca. To interdyscyplinarne przedsięwzięcie, realizowane w ramach wszystkich zajęć lekcyjnych, ma na celu budowanie spójnego programu nauczania. Ważne jest w nim także łączenie tradycji i innowacyjności w procesie dydaktycznym.
Szkoła Podstawowa nr 3 w Ząbkach to nowoczesna placówka wyposażona w szereg multimedialnych pomocy dydaktycznych. Jest liderem we wprowadzaniu innowacyjnych projektów i rozwiązań. Placówka pełni rolę gospodarza i organizatora Ogólnopolskiej Konferencji i Targów dla Dyrektorów Szkół, Nauczycieli oraz Samorządów i Kuratoriów Oświaty „Model Nowoczesnej Szkoły”. W tym roku odbyła się druga edycja tego przedsięwzięcia.
W zakończeniu roku szkolnego w Szkole Podstawowej w Ząbkach udział wzięli także m.in.: Mazowiecka Kurator Oświaty Aurelia Michałowska oraz Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera.
Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Informacji i Promocji |