Coraz więcej mieszkańców Ząbek w swoich codziennych dojazdach do centrum Warszawy zastanawia się nad korzystaniem z rowerów. Mimo wciąż bardzo zaniedbanej infrastruktury, cały czas przybywa ścieżek rowerowych. Ceny paliwa, utrzymania samochodu, ograniczanie ruchu samochodowego w centrum Warszawy no i wysokie mandaty działają zachęcająco dla pasjonatów komunikacji rowerowej. | |
Właśnie pojawia się kolejny argument. Zaczęła się budowa mostu pieszo-rowerowego łączącego Pragę z lewobrzeżną częścią Warszawy. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Działający od zeszłego tygodnia wykonawca usuwa ok. 40 drzew i zarośla z terenu placu budowy. To niewielka ingerencja w zieleń w porównaniu z innymi „mostowymi” inwestycjami w Warszawie - przykładowo most Północny wymagał usunięcia ok. trzech tysięcy drzew. Roboty budowlane rozpoczną się wiosną. Budowa potrwa ponad dwa lata. Po stronie Śródmieścia przeprawę trzeba „tylko” wpiąć w istniejącą infrastrukturę. Ponieważ most powstanie z myślą o pieszych i rowerzystach, jego rozmiary będą mniejsze od konstrukcji przeznaczonych dla ruchu samochodowego – tym samym ingerencja w zieleń jest niewielka. O przebiegu budowy i więcej na temat inwestycji dowiemy się z uruchomionej specjalnie do tego celu stronie internetowej www.mostnaprage.waw.pl |