Zaloguj

Aktualności



2013-02-14
Koncepcja budowy drogi S17
- spotkanie informacyjne za nami

Trzynastego lutego, punktualnie o 19.15 w budynku Trybuny Głównej na terenie MOSiR rozpoczęło się spotkanie z mieszkańcami Ząbek, Marek i okolic z przedstawicielami GDDKiA oraz firmy JACOBS – głównego wykonawcy projektu drogi ekspresowej S17.
W pierwszej części spotkania została przedstawiona koncepcja drogi S17 na odcinku Marki-Rembertów i jej alternatywne warianty:
Czerwony – zachodni (bliżej Ząbek) i Zielony – wschodni (bliżej Zielonki).



Oba warianty mają dwie alternatywy na połączenie z drogami wojewódzkimi 631 (ul. Piłsudskiego, Żołnierska) lub 634 (ul. S. Wyszyńskiego) w okolicach ronda na skrzyżowaniu tych dwóch dróg. W obu przypadkach będzie to jedyne bezpośrednie połączenie, komunikujące mieszkańców Ząbek z trasą S17.

Połączenie z drogą 631 przy wariancie Czerwonym
Połączenie z drogą 631 przy wariancie Zielonym
Połączenie z drogą 634 przy wariancie Czerwonym
Połączenie z drogą 634 przy wariancie Zielonym


Pierwszy (jak się okazało w dyskusji - lepszy dla mieszkańców Ząbek) ze skrzyżowaniem na drodze 634 pomiędzy rondem (631/634), a linią kolejową.
Drugi (gorszy dla mieszkańców Ząbek) ze skrzyżowaniem na drodze 631 na wysokości ulicy Szwoleżerów.
Wariant pierwszy oddala od Ząbek i eliminuje z drogi 631 skrzyżowanie, które na pewno będzie wpływało na ciągłość ruchu.


Następnie przedstawiono oddziaływanie na środowisko, z którego dowiedzieliśmy się, że na odcinku w okolicach Ząbek nie będzie ekranów akustycznych.
Od terenów zurbanizowanych trasę oddziela pas lasu, ale jak się później dowiedzieliśmy, jeszcze parę miesięcy temu (zmiana ustawy) takie ekrany byłyby konieczne.

Mocno ostatnio komentowany problem unikalnej w skali świata rybki, Strzebli Błotnej, występującej w tym terenie, zostanie zneutralizowany w obu wariantach, „czerwonym” i „zielonym”. Omijają one teren jej występowania. Pogłoski o występującym w regionie Żółwiu Błotnym nie zostały potwierdzone i zostały pozostawione bez komentarza.
Nagłośniony przez serwis www.historiazabek.pl temat zabytkowego przepustu pod starą wąskotorową linią kolejową został pozytywnie przez przedstawicieli firmy projektowej zaopiniowany i nie wyrażono jakichkolwiek problemów z takim usytuowaniem przedłużenia ulicy Kolejowej aby nie kolidowała ona z zabytkowym przepustem.


W drugiej części jednym z pierwszych wniosków było kompleksowe potraktowanie całego projektu (uwzględniające lokalne ciągi komunikacyjne) i wyeliminowanie skrzyżowań z drogami 631 i 634, a co za tym idzie stworzenie bezkolizyjnych węzłów.
Odzew był mizerny.
"Na tym etapie jest to tylko koncepcja, a droga 631 i 634 jest w zarządzaniu Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich" - odpowiada przedstawicielka firmy JACOBS.
Miejmy nadzieję, że jednak firma projektująca S17 będzie bardziej współpracować z MZDW.

Uzyskaliśmy również informację, że niezależnie nowo projektowana droga 631 ma mieć nad magistralą kolejową W-wa Wileńska - Tłuszcz wiadukt. Informacja bardzo pozytywna, bo przejazd kolejowy generuje czasami poważne spowolnienie ruchu.

Ulica Kolejowa w Ząbkach będzie łączyła się z drogą 631 w okolicy tego właśnie wiaduktu.

Ze spotkania można też było się dowiedzieć o planowanej przebudowie drogi 631 do dwóch jezdni. Niezbyt atrakcyjną, dla mieszkańców ulicy Powstańców, była informacja o braku skrzyżowania z tą właśnie ulicą. Będzie skrzyżowanie drogi 631 z ul. Szwoleżerów, ale ze względu na obowiązujące przepisy i zbyt małą odległość między skrzyżowaniem 631, a ulicą Czwartaków w ulicę Powstańców będzie tylko lewoskręt.
Nie mniej jednak samo zwiększenie przepustowości -z dwóch pasów do czterech -jest nie lada wyczynem. Miało to mieć miejsce 35 lat temu, ale i tak cieszy.

Kolejne spotkanie „Konsultacje Społeczne” będą przeprowadzane w ramach Postępowania Administracyjnego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.


Przedstawiciele firmy projektowej JACOBS proszą o przesyłanie uwag do 25 lutego.

Wniosek do GDDKiA
Prezentacja pdf całego odcinka Marki-Zakręt

Poniżej duże mapy koncepcji trasy:

Ogólna koncepcja - kilka wariantów
Węzeł S17 - S8
Węzeł S17 - S8

Połączenie z drogą 631 przy wariancie Czerwonym
Połączenie z drogą 631 przy wariancie Zielonym

Połączenie z drogą 634 przy wariancie Czerwonym
Połączenie z drogą 634 przy wariancie Zielonym

 







Let me go - FUNKY TANK

Pozostałe wpisy


Korzystamy z plików cookie tylko w stopniu niezbędnym do działania strony. Możesz je zablokować poprzez zmienę ustawień przeglądarki.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności". wiem, zamknij